Hovedsiden

Liten annonse
    Embret (23) eneste utfordrer i Uno-X-dominansen: – Utrolig imponerende

    Kilde: NRK - Sport | Publisert: Idag. - (søndag 28. juni 2026 KL:17.44)
    det var til slutt markus hoelgaard og anders skaarseth som gjorde opp om seieren under herrenes 182,6 kilometer lange fellesstart under sykkel-nm i stavanger. skaarseth var overlegent sterkest opp «grisabakken» siste gang, og får dermed sykle tour de france iført de norske fargene. før vi kom så langt var det igjen voldsom dominans fra profflaget til uno-x mobility. de stilte på starten med hele 18 ryttere. tobias halland johannessen og søren wærenskjold var blant rytterne som sto over. i den første store utskillelsen i hovedfeltet syklet 14 av 19 mann med rød og gul drakt. unntakene var felix ørn-kristoff (lotto-intermarché), embret svestad-bårdseng (netcompany-ineos), kasper haugland (decathlon development) kevin andré sandli mesell (ringerike sk) og karsten larsen feldmann (unibet rose rockets). fra den gruppa slet ni mann seg løs. fortsatt hadde uno-x et ekstremt overtall, kun bårdseng greide å henge med. – fantastisk kjørt av embret svestad bårdseng. det er utrolig imponerende, sa kommentator magnus eia linnestad i sendingen hos direktesport.no da den tidligere if frøy-rytteren hang med dypt inne i finalen. oslo-mannen kunne ikke forhindre at anders skaarseth, markus hoelgaard og anders halland johannessen rev seg løs. noe bekymringsfullt for uno-x-laget var det at tour de france-klare anders halland johannessen ble nødt til å slippe teten med tre passeringer av bakken igjen. mot sluttet støtet også andreas leknessund og jonas abrahamsen seg vekk fra bårdsengs gruppe, men de fikk ikke kontakt med tetduoen på vei inn mot mål. touren starter i barcelona lørdag, og dit ned reiser skaarseth som nykronet norsk mester. hoelgaard ble nummer to foran abrahamsen, leknessund, torstein træen, rasmus tiller, martin urianstad bugge og en tapper bårdseng ble til slutt nummer 8.

    Dominant NM-opptreden av Uno-X: Haugset vant

    Kilde: NRK - Sport | Publisert: Idag. - (søndag 28. juni 2026 KL:12.04)
    uno-x dominerte fra start til mål, og sikret seg de fire første plassene under nm-fellesstarten i stavanger. gullet gikk til sigrid haugset. sju runder à 16,6 kilometer, i området ullandhaug/hillevåg, sto på programmet. det betød blant annet at den lokale godbiten «grisabakken» (sørmarkbakken), godt kjent fra rittet tour of norway var sentral. her var også start- og målgang lagt for anledningen. uno-x mobility stilte med sine beste ryttere, og det skulle tidlig vise seg at proffene var noen hakk hvassere enn den øvrige norgeseliten. blant flere gode alternativer, valgte uno-x å angripe tidlig med haugset. bak kontrollerte lagvenninnene hennes, og det var heller ikke stort engasjement for samarbeid innenfor de siste milene. – hun har ledet denne fellesstarten fra start til mål, sa speakeren i målområdet ved sørmarkbakken. tidligere i uka ble katrine aalerud norgesmester på tempo, mens haugset tok sølvet. men under fellesstarten ble rollene byttet om. 27-åringen fra berkåk tok et suverent gull, foran aalerud (også fra uno-x). lagvenninnene susanne andersen og marte berg edseth gjorde opp om bronsen. edseth rykket ifra stavanger-kvinnen mot slutten og sikret dermed fire uno-x-ryttere på toppen av resultatlista. det var 33 kvinner til start under fellesstarten. uno-x stilte med seks ryttere, mens utfordrerne fra team hitec products – fluid control stilte med fire.

Om 123Nyheter.no

123nyheter.no's kompliserte og automatiserte søkemotor-crawler er satt opp etter en rekke avanserte menneskelig manipulerte variabler som den arbeider kontinuerlig ut ifra. Ingen nettsteder kan betale seg høyere opp på treffsidene. Nettstedene hvor nyheters-overskriftene hentes fra, er håndplukket.

123nyheter.no utvikles
av Tveit MEDIA. »