Hovedsiden

Liten annonse
    håndball: sola fikk mesterligaplass – elverum og molde fikk nei

    Kilde: NRK - Sport | Publisert: Idag. - (mandag 22. juni 2026 KL:11.12)
    Sola fikk ja fra Det europeiske håndballforbundet (EHF) og er tatt opp sammen med sluttspillmester Storhamar i kommende sesongs Champions League i håndball. Ti av plassene i gruppespillet i Champions League er faste, og Norge har én av disse plassene. Den plassen tok Storhamar etter seier over Sola i NM-finalen. Sju andre klubber søkte om de siste seks ledige plassene, og Sola var blant de seks som fikk plass blant de 16 som skal ut i gruppespillet til høsten. Der spilles de første kampene for kvinner 9.- og 10. september. Molde søkte også om plass, men var den eneste av søkerne som ikke fikk klarsignal av EHF. Gruppespillet for menn utvides fra 16 til 24 lag, men likevel blir Kolstad det eneste norske innslaget. Norge har én av de ti faste plassene i gruppespillet. Den tok Kolstad som vinner av NM-sluttspillet. I tillegg til vinneren av europaligaen (tyske Melsungen) var det 16 andre klubber som ønsket seg innpass i kommende sesongs Champions League for menn. 13 av disse fikk ja fra EHF, men ikke Elverum. De fikk nei i likhet med Tatabanya fra Ungarn og Valur fra Island. Gruppespillet i Champions League for menn starter 5. og 6. september. (NTB)

Om 123Nyheter.no

123nyheter.no's kompliserte og automatiserte søkemotor-crawler er satt opp etter en rekke avanserte menneskelig manipulerte variabler som den arbeider kontinuerlig ut ifra. Ingen nettsteder kan betale seg høyere opp på treffsidene. Nettstedene hvor nyheters-overskriftene hentes fra, er håndplukket.

123nyheter.no utvikles
av Tveit MEDIA. »